lebron james shoespaul smith shoesdior sunglassesmarc jacobs handbagslouboutin shoespandora braceletscheap designer handbagsbandage dressralph lauren polotory burch sale

Basaran PRESS

ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

Reklam


 
ZEYTİNYAĞI FELÇ  RİSKİNİ ÖNLÜYOR

ZEYTİNYAĞI FELÇ RİSKİNİ ÖNLÜYOR

Tarih 24 Eylül 2011, 17:08

Fransa Bordeaux Üniversitesinde yapılan bir araştırma, zeytinyağının 65 yaş üzeri insanlarda felçten korumaya yardım ettiğini ortaya çıkardı.

 

Fransa Bordeaux Üniversitesinde yapılan bir araştırma, zeytinyağının 65 yaş üzeri insanlarda felçten korumaya yardım ettiğini ortaya çıkardı.

Akdeniz mutfağının temel unsurlarından olan zeytinyağının 65 yaş üzeri insanlarda felçten korumaya yardım ediyor.

Fransa Bordeaux Üniversitesinde yapılan 65 yaş ve üstü 7 bin 625 kişinin en az beş yıl incelendiği bir araştırmada, zeytinyağını yemek yaparken ya da salata sosu olarak kullanan kişilerin, hiç zeytinyağı kullanmayanlara göre felç riskinin daha düşük olduğu bulundu. BBC’nin yansıttığı araştırmanın başkanı Dr.Cecilia Samieri, “Araştırmamız, beslenmeyle ilgili bu yeni tavsiyenin 65 yaş ve üstü insanları felçten koruduğunu ortaya çıkardı” diyerek, yaşlı insanlarda yaygın olan felçten korunmak için zeytinyağının ucuz ve kolay bir yol olduğunu vurguladı.

Haberde, araştırmanın düzenli olarak ve "ölçülü miktarda" zeytinyağı kullanan kişilerde kullanmayanlara oranla beslenme, egzersiz ve kilo gibi diğer faktörler de göz önünde bulundurulduğunda, felç riskinin yüzde 41 azaldığını ortaya çıkardığına dikkat çekiliyor.

Ayrıca, Felç Vakfı’ndan Sharlin Ahmed ise zeytinyağının sağlık için yararlı olduğunun uzun zamandan beri bilindiğini belirterek, sağlıklı ve dengeli beslenmenin bir parçası olarak diğer yağlara alternatif olarak zeytinyağı tüketilmesinin felç riskini düşürebileceğine işaret etti.

Bu haber 332 defa okunmuştur.

Paylaş

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Sağlık

DÜŞÜK DOZ ASPİRİN KANSER'E ÇARE Mİ?

DÜŞÜK DOZ ASPİRİN KANSER'E ÇARE Mİ? Yeni araştırmada, sadece üç yıl boyunca günde 75 ila 300 miligram aspirin alınmasının, kanser vakalarını dörtte bir...

KARANFİLİN FAYDALARI

KARANFİLİN FAYDALARI Akciğer ve cilt kanserlerinden korunmaya ve mevcut hastalığın ilerlemesini önlemeye yardımcı olmaktadır.

Rauf R.Denktaş

Rauf R.Denktaş YOLUN NERESİNDEYİZ?

Şinasi Başaran

Şinasi Başaran UBP'Yİ DOSTÇA ANALİZ EDERSEK

Ata Atun

Ata Atun BM'de Yeni Türk Olgusu

Yusuf Kanlı

Yusuf Kanlı Dananın kuyruğu...

Advert


RSS Kaynağı | Yazar Girişi

Tasarım Ve Modül Geliştirme: Ertuğrul Başaran

Altyapy: MyDesign Haber Sistemi