lebron james shoespaul smith shoesdior sunglassesmarc jacobs handbagslouboutin shoespandora braceletscheap designer handbagsbandage dressralph lauren polotory burch sale

Basaran PRESS

ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

EN ÇOK OKUNANLAR

Reklam


 
ZEYTİN VE AYÇİÇEK YAĞLI KIZARTMA KALBE ZARARLI OLMAYABİLİR

ZEYTİN VE AYÇİÇEK YAĞLI KIZARTMA KALBE ZARARLI OLMAYABİLİR

Tarih 25 Ocak 2012, 18:59

Madrid Otonom Üniversitesi'ndeki uzmanların 40 bini aşkın yetişkin üzerinde yaptığı araştırmaya göre, zeytinyağı ya da ayçiçek yağında kızartılan yiyecekler kalp hastalığı, ya da yeme alışkanlıklarına bağlı erken ölümlere yol açma riskini arttırmıyor.

 

Madrid Otonom Üniversitesi'ndeki uzmanların 40 bini aşkın yetişkin üzerinde yaptığı araştırmaya göre, zeytinyağı ya da ayçiçek yağında kızartılan yiyecekler kalp hastalığı, ya da yeme alışkanlıklarına bağlı erken ölümlere yol açma riskini arttırmıyor. İspanya'da yapılan bir araştırmada zeytinyağı ve ayçiçek yağında kızartıldığı sürece, kızarmış yiyeceklerin kalp için düşünüldüğü kadar kötü olmayabileceği sonucuna varıldı.

Ancak, uzmanlar bu durumun hayvansal yağlar için geçerli olmadığına dikkat çekiyor. Araştırmada, katılımcılara normal bir hafta boyunca neler yedikleri ve yiyeceklerin nasıl hazırlanıp, pişirildiğini sordu. 11 yıl süren araştırmanın başlangıcında katılımcıların hiçbirinde kalp hastalığ yoktu. 11 yılın sonunda, 606 katılımcıda kalp hastalığına rastlandı ve 1134'ü öldü. Kalp hastalığına yakalananlar incelendiğinde de, hastalıklarla kızarmış yiyecekler arasında bir bağa rastlanmadı.

Uzmanlar da bunun kızartmalarda kullanılan yağın tipiyle ilgili olduğu sonucuna vardı. Çalışmayla ilgili bir yazı kaleme alan Almanya'nın Regensburg Üniversitesi'nden Profesör Michael Leitzmann, "Bu araştırma, kızarmış yiyeceklerin kalp için kötü olduğu algısının, eldeki kanıtlarla desteklenmediğini gösteriyor" dedi.

AKDENİZ DİYETİ

Düşük yağlı, bol lif içeren sebze ve meyve ve taze balık içeren Akdeniz tipi beslenme uzun süredir sağlıklı kabul ediliyor. Akdeniz tipi beslenmeyle ilgili yapılan çok sayıda araştırma, bu diyetin kanser ve kalp hastalığı riskini azalttığı sonucuna varmıştı. İngiliz Kalp Vakfi'dan diyetisyen Victoria Taylor ise, "Bu çalışmadaki katılımcılar, zeytinyağı ve ayçiçek yağı gibi doymamış yağlar kullanıyor. Biz de tereyağı ve diğer hayvansal yağlardan vazgeçilmesini tavsiye ediyoruz" dedi. Taylor ayrıca, "Ancak hangi yağ kullanılırsa kullanılsın, yağ oranının fazla olması daha çok kalori ve daha çok kilo alınması anlamına geliyor. Bu durum da kalp hastalığı riskini arttırıyor. Sağlıklı bir kalp için en iyisi, çok fazla sebze ve meyveyle, çok az fazla yağlı gıdanın tüketildiği dengeli bir diyet" diye de ekledi.

Bu haber 231 defa okunmuştur.

Paylaş

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

Sağlık

DÜŞÜK DOZ ASPİRİN KANSER'E ÇARE Mİ?

DÜŞÜK DOZ ASPİRİN KANSER'E ÇARE Mİ? Yeni araştırmada, sadece üç yıl boyunca günde 75 ila 300 miligram aspirin alınmasının, kanser vakalarını dörtte bir...

KARANFİLİN FAYDALARI

KARANFİLİN FAYDALARI Akciğer ve cilt kanserlerinden korunmaya ve mevcut hastalığın ilerlemesini önlemeye yardımcı olmaktadır.

Rauf R.Denktaş

Rauf R.Denktaş YOLUN NERESİNDEYİZ?

Şinasi Başaran

Şinasi Başaran UBP'Yİ DOSTÇA ANALİZ EDERSEK

Ata Atun

Ata Atun BM'de Yeni Türk Olgusu

Yusuf Kanlı

Yusuf Kanlı Dananın kuyruğu...

Advert


RSS Kaynağı | Yazar Girişi

Tasarım Ve Modül Geliştirme: Ertuğrul Başaran

Altyapy: MyDesign Haber Sistemi